Saturday, March 12, 2011

sy syg ayah saya.....





tanpa mrk siapalah aku pd hr smlm....esOk....& tuk selama nyer...

ayah aku...
tn. hj.mOhd zain bin daud...
aku tramat bangga mmpunyai seorg ayah spt beliau...
ayahku berusia 57 thn....
sudah agak berusia la kOt, tp bg aku..
ayah aku still lg muda & hensOme...
ayahku seorang pegawai kerajaan..
petani....pesawah.....
peniaga...& ayah aku blh buat ape2 ajew....
ayah ku jg seorang yg gigih & tekun bekerja....
dlm masa yg sama gk, ayah aku mmpunyai impian yang agk besar...
iaitu.....mmpunyai at lest 7 jenis prn!agaan spnjang hayat nyer....
ayah ku jg seorang insan yg amat suka berkebun sjk dr kecil lg...
hasil nyer skrg, kami adik - beradik & x lupa jg mak aku dpt menikmati kesegaran buah - buahan yg boleh dipetik disekeliling kwsn rmh kami shj....
antara nyer ialah......
rambutan yg pelbagai jenis....
manggis...
langsat...
duku...
rambai..
raja buah...en.durian...
mangga....
& byk lg la......
mmmm......yummmyyyyy....best sesangat....
rindu nyer musim buah-buahan.....
ayah aku seorang yg baik hati & amat tegas...
dia sememang nyer didik kami adik beradik agar belajar rajin- rajin.....
alhamdulillahhhh.....
setakat nie, dh 4 org anak-anak ayah dh brjaya ke menara gading.....
lg 4 org masih d bangku sekolah.....
2 dkt skolah menengah...
& 2 dkt skolah rendah.....
aku jg syg adik - beradik aku.....
krn berkat usaha yg gigih ayah & mak aku.....
kami semua berada mcm skrg......

sayanggggg ayah.....







No comments:

Post a Comment